امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

پیشنهادها برای تغییر تعرفه‌های پرستاران مشهدی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۷۷۲۵
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
پیشنهادها برای تغییر تعرفه‌های پرستاران مشهدی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود
در پی گلایه‌های صنفی جمعی از پرستاران مراکز درمانی مشهد مقابل استانداری خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تو‌ضیحاتی در این باره ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعی از پرستاران مراکز درمانی مشهد، امروز ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ برای دومین بار در سال جدید و در اعتراض به وضعیت مبالغ دریافتی خود و اعمال‌نشدن ضرایب تعرفه واریزی، مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند. در همین رابطه و برای بررسی دلایل اعتراض این پرستاران، مصطفی صیقلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: دوشنبه هفته گذشته، تعرفه پرستاری مطابق آیین‌نامه‌های وزارتی به پرستاران پرداخت شد.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه پرداخت این تعرفه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده‌ و دانشگاه مجری انجام آن بوده است.

صیقلیان افزود: با این حال و در پی اعتراض همکاران حوزه پرستاری، کمیته‌ای در سطح دانشگاه تشکیل شد و تاکنون حدود ۱۵ پیشنهاد برای ترمیم پرداختی‌های صورت‌گرفته دریافت شده است و بنا داریم این پیشنهادها را به وزارتخانه ارسال کنیم.

مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین بیان کرد: به همه واحد‌های مدیریت پرستاری بیمارستان‌های تابعه دانشگاه اعلام کرده‌ایم برای آن دسته از همکارانی که‌ به واریزی‌های خود اعتراض دارند، فایل‌های اکسل حقوقشان را بررسی و با بهره‌گیری از طرح کشوری «لکه‌گیری» حقوق، مشکل پیش‌آمده را بررسی و برطرف کنند.

وی درباره تعرفه‌ها تأکید کرد: تعرفه‌های پرداخت‌شده مربوط به تسویه‌های «بیمه سلامت» با دانشگاه مشهد است و بیمه‌هایی مانند تأمین اجتماعی هنوز پرداخت خود را انجام نداده‌اند و در صورت پرداخت، بلافاصله تعرفه‌ها مجددا شارژ خواهد شد.

صیقلیان با اشاره به تجمع‌ مقابل استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: تعدادی از معترضان، از همکاران شب‌کار ما هستند که ‌به واریزی خود اعتراض دارند. اما گفتنی است مبلغ تعرفه واریزی برای هر فرد متناسب با بخش، تعداد تخت تحت پرستاری، روز یا شب‌کاری، ساعات کار و... است و نمی‌توان عدد دقیقی را برای همه برشمرد. در هر صورت اجرای هر آیین‌نامه‌ای با اشکالاتی رو‌به‌روست و قطعا نیازمند اصلاحاتی است و ما نیز این اصلاحات را به اطلاع مدیران وزارتی خواهیم رساند.

درخواست اصلاح ضرایب پرداختی 

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد و توابع در ادامه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با توجه به شیوه پرداخت که براساس یک نرم‌افزار وزارتی بوده و نظام پرداخت آن نیز از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است، اما نظر به ثبت اعتراضات همکارانمان، درخواست اصلاح ضرایب پرداختی را داده‌ایم.

محسن گچپزان ادامه داد: قانون تعرفه پرستاری سال‌ها بود که به اجرا درنمی‌آمد و اکنون نیز که طرح آن به اجرا درآمده‌، مشکلاتی را برای همکاران ما به وجود آورده است.

وی افزود: پرداخت علی‌الحساب سال ۱۴۰۱ بر همین اساس بوده و اکنون که مبلغ جدیدی در هفته گذشته پرداخت شده است، برخی همکاران دریافتی منفی، برخی صفر و برخی هم با کاهش مواجه شده‌اند و علت تجمع آنان، همین تفاوت‌های چشمگیر بوده است.

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد و توابع در پایان خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته گذشته مقرر شد جلسه‌ای پیرامون همین مشکل در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شود که البته هنوز زمان برگزاری و ترکیب حاضران در جلسه معلوم نشده است.

گفتنی است، تعدادی از پرستاران بیمارستان‌های قائم‌(عج) و امام رضا‌(ع) روز چهارشنبه ‌مقابل استانداری اقدام به تجمع اعتراضی در‌خصوص اجرایی‌نشدن صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری کردند.

یکی از پرستاران حاضر در این تجمع گفت: قرار شد تعرفه پرستاری مربوط به ۹ ماه باقی‌مانده ۱۴۰۱ در اواخر اسفند ماه انجام شود؛ اما اعتراضات وسیعی را به‌دنبال داشت، به این خاطر که شبیه تعرفه پرستاری نبود و با فرمول‌های عجیب‌وغریبی حق شب‌کار‌ها ضایع شده بود و به‌نظر می‌آمد بسیاری از بخش‌های بیمارستانی مخصوصا پرستاران بخش‌های تخصصی مانند ویژه آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اورژانس ضرایب بسیار کمی شامل حالشان شده بود و دریافتی خیلی ناچیزی داشتند، در حالی که در برخی بخش‌های دیگر دریافتی همکاران ما ۲۰میلیون تومان بود و در مقابل، پرداختی برخی بخش‌های ما صفر یا منفی شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->